خانه > ubuntu, وردپرس, اپن سورس > جشن اپن سورس وپاتوق آي تي نويسان در وردپرس فارسي

جشن اپن سورس وپاتوق آي تي نويسان در وردپرس فارسي

 

حدود يكماهي به دليل مشكلات زندگي و يخ حوض شكستن ها خيلي گرفتاربودم بطوريكه در اين مدت از نت مطلقا خبري نداشتم و اتفاقا در اين يكماه اتفاقات خوبي براي وبلاگ نويسان افتاده بود كه آن هم راه اندازي وردپرس فارسي توسط تعدادي از آي تي نويسان عزيز بود و خبر دوم برپايي جشن نرم افزار متن باز و جشن نصب اوبونتو بود.

همانطور كه گفتم به دليل نبودم در نت از اين اخبار توسط گويا آي تي به تلفن همراهم ارسال شد و خوب خبر تكميلي رو كه همون برپايي غرفه وردپرس فارسي بود سعيد عزيز توسط پيامك ( !!؟) به من رسانيد واقعا برايم جالب بود بالاخره اپن سورس روهم در ايران جدي گرفتند و تا همين چند وقت پيش خيلي از ما فكر مي كرديم لينوكس سيستم عاملي است كه از كره مريخ به زمين فرستاده شده و حالا شاهد برپايي جشن نصب اوبونتو بوديم به هر حال با گرفتن خبر برپايي غرفه وردپرس فارسي در اين روز شوق رفتن در من بيشتر شد چون مي دانستم اين غرفه پاتوق وبلاگ نويسان بالاخص وبلاگ هاي آي تي خواهد شد .

بالاخره من هم در اين جشن از غرفه اوبونتو كه توسط سعيد اداره مي شد و نيز وردپرس فارسي ديدن كردم و در گپ كوتاهي كه با نويد داشتم به ايشان وگروهشان يادآوري كردم كه بلاگرهاي وردپرس دات كام رو هم فراموش نكنند و به نوعي آنها را هم دريابند ( بالاخره ماهم آرزو داريم …) و در جواب شنيدم كه خبر آمد خبري در راه است ….

در اين روز با تعدادي از وبلاگ نويسان آشنا شدم و سلام واحوال پرسي كرديم منجمله گويا آي تي ، عصرونه ، مدادآي تي ، كيا طاهري ، پاپيون ، شايان كه بسيار جالب بود .

اتفاق جالبي كه در اين روز افتاد پيرمردي حدودا 60 ساله از من پرسيد اين جشن براي چيست ؟ اپن سورس چيه ؟ وردپرس فارسي يعني چه ؟ ومن هم يك دكه كوچك گوشه پارك براي خودم زدم وبا حوصله آنچه كه از اين ها مي دانستم براي ايشان كه گويا خيلي علاقه مند شده بودند بازگو كردم طوريكه ايشان ترغيب به آموزش كامپيوتر و وبگردي شد آن هم در اين سن وسال ( بازم خداروشكر من هم حركتي انجام دادم ). با جستجو در عكس هاي گرفته شده متوجه شدم اين كنفرانس من در عكسي ثبت شده است (سه نفر روي سكو، نفر وسط بنده هستم )

خيلي دوست داشتم در اين غرفه ها فعاليت مي كردم اما حيف كه دير متوجه شدم به هر حال اين حركت هاي مثبت گامي به جلو براي اطلاع رساني و آشنايي افراد جامعه با نت ، اپن سورس و وبلاگ نويسي است .

اما نكات اخلاقي اين پست :

1- اول اين كه زنده ام ونفسي مي آيد

2- اميدوارم اوبونتو و وردپرس فارسي در همايشها وجشن هاي مرتبط غرفه داير نمايند تا به اين بهانه وبلاگ نويسان دور هم جمع شوند با هم آشنا شوند وبه بحث وتبادل نظر بپردازند ( اينطوري دوستي بين بلاگرها بيشتر خواهد شد )

3- از سعيد و محمد رضا به خاطر در جريان قرار دادن من از اين واقعه تاريخي تشكر وقدرداني مي كنم .

4- بالاخره چند تا وبلاگ نويس رو از نزديك ديدم وخدارو شكر يكي از آرزوهام برآورده شد.

5- تريپم خيلي ضايع بود و خودم از خودم خجالت مي كشيدم اما خوب بنايي و هزار دردسر قول مي دهم در مراسم هاي بعدي جبران كنم ( به خدا من اين قدر هم هپل نيستم …)

مطالبي بيشتر در مورد اين جشن :

غرفه وردپرس فارسي

گزارش تصويري جشن روز آزادي نرم افزار

وردپرس فارسي و روز آزادي نرم افزار ها

دسته‌ها:ubuntu, وردپرس, اپن سورس
  1. سپتامبر 11, 2007 در 3:20 ب.ظ.

    خدا را شکر که ما شما رو ندیده از این دنیا نرفتیم !

    ترپیتم هر جور که باشه قبول داریم . سخت نگیر …

  2. سپتامبر 11, 2007 در 5:23 ب.ظ.

    ما هم از آشنایی با شما خوشحال شدیم 🙂

  3. kptools
    سپتامبر 11, 2007 در 5:37 ب.ظ.

    سلام. خسته نباشی .
    کجات ضایع بود ؟ تو که خیلی خوش تیپ بودی؟!
    راستی من هم یک پست گزارش نوشتم سر بزن.
    بای. منتظر هستم.

  4. محمدعلی
    سپتامبر 11, 2007 در 11:13 ب.ظ.

    منم از دیدار شما خوشحال شدم ، انشاالله در نمایشگاه های بعدی هم در کنار ما باشید …

  5. khajavi
    سپتامبر 12, 2007 در 3:04 ق.ظ.

    من فقط فکریم که چرا این جشن تو اصفهان 24 برگزار میشه؟

  6. سپتامبر 12, 2007 در 3:27 ق.ظ.

    فکر می‌کنم خیــــلی از اون چیزهایی که برای پیرمرده گفتید، باید برای من هم بگید. امسال که نتونستم بیام اما اگر سال آینده اومدم، یادم باشه پیدات کنم 🙂

  7. سپتامبر 12, 2007 در 3:50 ق.ظ.

    سلام
    بابا آقا محمد خوش گل ، تو خماریت مونده بودیم .
    به اون کوچولو(بچه تون) هم سلام برسونین.

    یا علی

  8. Farbod/فربد
    سپتامبر 12, 2007 در 4:11 ق.ظ.

    سلام، من دوباره یه سوال دیگه دارم، توی وردپرس کجا میشه تگ ها رو اضافه کنی؟ من پیدا نکردم… مرسی!

  9. doodo
    سپتامبر 12, 2007 در 10:29 ق.ظ.

    خیلی جالب بود…یه نیکام به این بنداز:
    http://doodo.wordpress.com/

  10. محمدرضا
    سپتامبر 12, 2007 در 11:24 ق.ظ.

    آقای محمدی واقعا از دیدار شما خیلی خوشحال شدم… امیدوارم دوباره قسمت بشه و هم دیگه رو دوباره ملاقات کنیم 😉

  11. سپتامبر 12, 2007 در 12:04 ب.ظ.

    سلام

    خیلی خوشحال شدم که دیدمت

    در جشن های بعدی بیشتر با هم آشنا می شیم

  12. سپتامبر 13, 2007 در 1:37 ق.ظ.

    من هرچی توی این عکسی که گفتید نگاه می‌کنم، کسی روی سکو نیست.

  13. Payman
    سپتامبر 13, 2007 در 9:12 ب.ظ.

    سلام
    وبلاگ شما (آی تی بلاگ) و آبادان بلاگ در بلاگفا از وبلاگ های مورد علاقه ی من بود
    و میتونم بگم یه سروگردن از بقیه بالاتر بود
    حالا که مطالبتونو در وردپرس ادامه میدید و من هم تازه وبلاگمو در وردپرس شروع کردم
    خوشحال میشم که یه سری به بلاگ من بزنید
    من به شما لینک دادم (اگه مایلی به من لینک بده تا از این گمنامی خارج بشم)
    http://www.yashiphop.wordpress.com

  14. vivavida
    سپتامبر 14, 2007 در 6:25 ب.ظ.

    منم به نوبه ی خودم خوشحالم که اینجور مسائل برای ما داره دیگه کم کم جا میفته . منظورم علم و این حرفاست :دی…آخه تا همین دیروز یه نمایشگاه کامپیوتر هم می ذاشتن همه به ذوق خرید سی دی بازی می رفتن می دیدن و نصف بیشتر اونایی که میومدن اصلا نمی دونستن کامپیوتر چیه اما من احساس می کنم که توی این جشن بیشتر اونایی که اومده بودن می دونستن جریان چیه و واسه چی اومدن چون بالاخره همه یه ربطی بهش پیدا می کردن . عکست خیلی خدا بود من جا داره بپرسم عکاس این عکس کی بوده :دی … راستی پیرمرده مگه چشه ! 60 ساله که تازه اول سنشه . می تونه به راحتی طی 20 سال آینده یه بیل گیتس بشه واسه خودش . من فکر می کنم تو با این کارت کمک بزرگی به جامعه ی علمی کردی حالا ببین پس فردا اگه همین پیرمرده واسه خودش کسی نشد !:دی …

  1. سپتامبر 11, 2007 در 7:42 ب.ظ.

بیان دیدگاه