خانه > فاير فاكس, آموزش و را هنماها > 5 راه براي مديريت تب ها در فايرفاكس

5 راه براي مديريت تب ها در فايرفاكس

بي گمان از تك تك كاربران فايرفاكس يكي از مهمترين حسن هاي اين مرورگر اپن سورس را بپرسيد جواب خواهند داد Tabs .

بله در فايرفاكس با كمك  تب ها ديگر نيازي به باز كردن صفحات بيشمار نداريد و بهتر مي توانيد صفحات بازشده در دسكتاپ خود را كنترل نماييد.

امروز قصد دارم روش هايي براي مديريت بهتر تب ها در فايرفاكس را به شما كاربران فايرفاكس نشان دهم كه اميدوارم مفيد واقع شود:

1- Croma Tabs :

Cromatabs يك اكستنشن فايرفاكس است كه با كمك آن تب هاي باز شده در فايرفاكس به رنگ هاي گوناگون نمايش داده مي شود .

2- Show Case :

Show Case هم يك اكستنشن براي فايرفاكس است كه با آن قادريد پيش نمايشي از تب ها در سايد بار خود ببينيد .

3- Tab Scope

Tab Scope هم يك افزونه نشان دهنده پيش نمايش تب ها در فايرفاكس است كه با نصب آن با قراردادن ماوس برروس هر تب پيش نمايشي از آن خواهيد ديد .

4- Tab Counter :

با نصب Tab Counter مي توانيد تعداد تب هاي باز شده در يك صفحه را در بالاي مرورگر خود ببينيد.

5- كنترل تب ها با كليدهاي ميانبر:

هميشه كار كردن با ماوس سريع و بي دردسر نيست اگر چنانچه كليدهاي ميانبر وتركيبي را بشناسيد و كارايي آن را بدانيد ديگر اين فكر را نخواهيد كرد براي مديريت تب ها در فايرفاكس چندين كليد تركيبي و ميانبر وجود دارد كه با كمك آن ها بسيار راحت تر از ماوس قادريد بين تب ها گشته و آن ها را مديريت كنيد:

Ctrl+T : بازكردن يك تب جديد

Ctrl+shift+T : بازكردن آخرين تبي كه بسته ايد.

Ctrl+ Page up & page down : با گرفتن كليد Ctrl و يكي از كليدهاي Page up و Page down مي توانيد بين تب ها پيمايش كنيد.( با گرفتن Ctrl و كليد Tab هم مي توانيد بين تب ها حركت كنيد.)

Ctrl + Numbers : با گرفتن كليد Ctrl و هر يك از اعداد مي توانيد تب مورد نظر را باز كنيد مثلا 5 تب باز داريد با كليد Ctrl و زدن شماره 4 مي توانيد تب شماره 4 را باز نماييد.

Ctrl + D : بوكمارك كردن صفحه مورد نظر

Ctrl +Shift+D : بوكمارك كردن تمام تب هايي كه باز هستند.

Ctrl +F : باز شدن باكس جستجو براي جستجو در تب باز شده

كار باماوس :

بافشردن دكمه وسط ماوس برروي لينكي آن لينك در تب جديد باز مي شود و با فشردن دكمه وسط ماوس در روي تب ها ، بسته خواهند شد

  1. آگوست 18, 2007 در 9:18 ب.ظ.

    به نظر من از بهترین قابلیت‌های فایرفاکس همین Undo Close Tab هست که شما هم اشاره کردید.
    برای استفاده از این قابلیت هر جای Tab bar که راست کلیک کنید می‌تونید با انتخاب این گزینه آخرین tabی رو که احتمالاً اشتباهی بستید رو باز کنید.

  2. majid
    آگوست 19, 2007 در 5:27 ق.ظ.

    salam be weblog man sar bezanid va age toonestid link man ro to weblogtoon bezarid

  3. آگوست 20, 2007 در 11:36 ب.ظ.

    کامپیوتر من یک مشکل بزرگ پیدا کرده. اگه میشه کمکم کنید.

    – وقتی کامپیوتر رو روشن می کنم، بعد از حدود 20 الی 30 دقیقه میزان مصرف CPU به صددرصد می رسه و سرعت کامپیوتر به شدت افت می کنه. تا حالا چند بار ویندوز رو عوض کردم.( ویندوزم XP ایه.) , ولی مشکلم هم چنان حل نشده و باز هم میزان مصرف CPU به 100 درصد می رسه و کاری نمی شه کرد. چه کار باید بکنم؟

  4. majid
    آگوست 21, 2007 در 1:57 ب.ظ.

    salam be weblog man sar bezanid

  5. soboone
    آگوست 24, 2007 در 12:47 ب.ظ.

    سلام حتماً به وبلاگ من سر بزن لطفاً
    http://soboone.wordpress.com

  6. Farbod/فربد
    آگوست 30, 2007 در 6:50 ب.ظ.

    بی ربط:

    ای فرزندان نادان بیل گیتس! اگر می خواهید در دنیا و اخرت رستگار باشید هر چه زودتر به فایر فاکس و وردپرس بپیوندید!!

  7. آگوست 31, 2007 در 7:28 ب.ظ.

    با سلام خدمت شما آاقای محمدی
    از دیدن وبلاگ شما خیلی لذت بردم و امیدوارم در این مسیر بتوانید به اهداف خود برسید. من هم به تازگی به جمع آی تی نویسان پیوسته ام و نسبتآ اماتور هستم . از شما تقاضا می کنم که نام مرا به عنوان لینک هایتان در وبلاگتان بگذارید و من هم نام شما را در وبلاگم می گذارم. از شما می خواهم که حتمآ به بلاگ من سری بزنید و نظر خودتان را در مورد این وبلاگ نوپا بین کنید .
    ممنون رضا حریری http://www.4uit.blogfa.com

  8. سپتامبر 4, 2007 در 12:57 ق.ظ.

    سلام
    آقا محمد کوچولو چیکار می کنه؟(بچتون) ان شاء الله که خوبه.
    راستش چون نیستین گفتم به دور از مرام یه حالتون رو بپرسم
    موفق باشین

    یا علی

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه