خانه > ubuntu, اپن سورس > Wubi ، كنترل اوبونتو از طريق ويندوز

Wubi ، كنترل اوبونتو از طريق ويندوز

هميشه در ذهن كاربران جنگي بين لينوكس و ويندوز تداعي مي شود و اين دو سيستم عامل راكاملا ناسازگار با هم مي پندارند ، اما همانطور كه مي دانيد اوبونتو اين معادله را برهم زده و همخواني بين ويندوز و لينوكس برقرار كرده بطوريكه قادريد ويندوز و اوبونتو را در كنار هم روي كامپيوتر خود داشته باشيد ، اما آيا تا بحال فكر كرده ايد كنترل نصب و رفع نصب اوبونتو را از طريق ويندوز كنتل نماييد؟wubi

Wubi  اين كار براي شما انجام خواهد داد ، Wubi  يك برنامه كمكي براي نصب اوبونتو ( نسخه آهوي چابك ) است كه امكان نصب و پاك كردن اوبونتو را از طريق ويندوز مي دهد يعني به گونه اي رفتار مي كند كه گويي برنامه اي را در محيط ويندور داريد نصب مي كنيد و براي رفع نصب آن هم از طريق Control Panel  و صفحه  Add Remove  با تنها يك كليك قادريد اوبونتوي خود را از كامپيوتر خود پاك نماييد.

كار با Wubi  بسيار ساده است كافيست اين فايل حدودا 10 مگابايتي را دريافت ونصب نماييد ، در حين نصب زبان ، درايوي كه مي خواهيد اوبونتو در آن نصب شود ، سايزي كه مي خواهيد به اوبونتوي خود اختصاص دهيد ، توزيعي كه مايليد نصب كنيد ( از جمله Ubuntu – Kubuntu –xubuntu و …) و نيز يوزرنيم وپسورد براي اوبونتو پس از انتخاب اين گزينه ها Wubi   نسخه اي از اوبونتو را كه مي خواهيد بر روي سيستمتان نصب شود دانلود كرده و نصب مي نمايد و براي پاك كردن آن هم همانطور كه گفتم از گزينه Add Remove  در ويندوز استفاده مي كنيد . اين را هم بدانيد براي نصب Wubi  حتما بايد آنلاين باشيد ، هر چند با توجه به سرعت پايين ديال آپ ، نصب اوبونتو به اين طريق كم از خود كشي نيست ولي براي كساني كه از اينترنت پرسرعت استفاده مي كنند مي تواند تجربه خوبي باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر از لينك هاي زير استفاده كنيد:

 

اطلاعات بيشتر و دريافت برنامه :  http://wubi-installer.org

 راهنماي تصويري نصب Wubi  :  http://www.howtoforge.com/wubi_ubuntu_on_windows

راهنماي نصب :

 http://www.ridinglinux.org/2007/05/21/ubuntu-feisty-on-wubi-on-winxp-pro
 

موفق باشيد.

 

دسته‌ها:ubuntu, اپن سورس
  1. laf
    سپتامبر 15, 2007 در 8:04 ب.ظ.

    جالب است برنامه مفیدی برای تازه کارها باید باشه اما اگه اشتباه نکنم خود اوبونتو برای نصب از درون ویندوز کارایی کرده و با خود دیسکش بشه این کارو کرد ؟ یادم نیست 😀

  2. سپتامبر 15, 2007 در 11:55 ب.ظ.

    موفق باشی

  3. iroit
    سپتامبر 16, 2007 در 1:19 ق.ظ.

    سلام. ما قبلا با هم تبادل لینک کرده بودیم.(در وبلاگ قبلی تون)
    اگه ممکنه یه بار دیگه این کار رو بکنین.

    سایت آموزش برای ایرانیان :: iRoit
    http://www.iroit.ir

    در ضمن من لینک شما رو قرار دادم.

  4. kptools
    سپتامبر 16, 2007 در 8:46 ق.ظ.

    سلام. کیا طاهری هستم. خیلی جالب بود. 😀
    دارم دانلود می کنم. موفق باشی و واقعا ازت ممنونم.

  5. محمدرضا
    سپتامبر 16, 2007 در 1:04 ب.ظ.

    خیلی برنامه جالبی هست برای کسانی که دوست دارند اوبونتو رو تجربه کنند 😉

  6. سپتامبر 18, 2007 در 6:24 ق.ظ.

    سلام من مدت هاست شما رو لينك كردم ولي شما من رو لينك نكردي. لطفا اگر ميشه من رو لينك كنيد. با سپاس

  7. cpm1
    سپتامبر 19, 2007 در 10:18 ق.ظ.

    سلام من تازه به جمع وردپرسی ها پیوستم یکی به من بگه چجوری این قالب وبلاگ رو میشه تغییراتی داد مثلا بنرش رو عوض کرد؟
    larsazigot@yahoo.co.uk

  8. hamid
    ژوئیه 12, 2009 در 5:40 ب.ظ.

    فکر میکنم لازم نیست که آنلاین باشید.
    فقط کافیه CD یا DVD لینوکس اوبونتو را قرار داده و این برنامه را اجرا کنید. همین. دیسکانکت هم باشید.. از روی لوح فشرده نصب میشه. ماله من که اینطوری نصب شد.

  1. فوریه 9, 2010 در 3:04 ق.ظ.

بیان دیدگاه