خانه > فاير فاكس, مرورگرها, آموزش > باكمك مرورگر خود صفحات وب قابل پرينت بسازيد

باكمك مرورگر خود صفحات وب قابل پرينت بسازيد

احتمالا اگر اهل وبگردي باشيد به مطلب يا مطالبي بر خورده ايد كه نويسنده آن سايت با وبلاگ امكان داشتن نسخه چاپي آن را در پايين پست ها قرار داده تا به راحتي بتوان از آن پرينت گرفت واستفاده نمود. اما چنانچه وبلاگي اين امكان را نداشت چه بايد كرد ؟ نگران نباشيد به كمك يك بوكماركلت و مرورگر خود براحتي ميتوانيد هر صفحه اي در وب را به حالت چاپي دار آوريد.

براي اين كار كافيست با مرور گر خود به  اين آدرس رفته ، تنظيماتي از قبيل استايل  ، نوع فونت و ميزان حاشيه  متن را انجام داده و بوكماركلت READABILITY را كشيده و در نوار ابزار مرورگر خود رها كنيد . از اين پس براي خواندن مطالب سايت هايي كه بسيار شلوغ و درهم هستند و يا از رنگهاي مناسبي استفاده نكرده اند و نيز قابليت پرينت گرفتن كافيست برروي دكمه READABILITY كليك و نتيجه راببينيد. كه البته دكمه هايي مانند برگشت به حالت اوليه ، دكمه پرينت گرفتن از صفحه ونيز دكمه ارسال به ايميل براي سهولت كاربر در نظر گرفته شده است.

پي نوشت : من پس از يك وقفه نسبتا طولاني دوباره برگشتم تاخيرم هم براي اين بود كه داشتم براي آزمون كارشناسي ارشد آماده مي شدم هرچند هنوز ترم آخر هستم و سرم شلوغ اما دلم بدجوري براي آي تي بلاگ تنگ شده بود و از تمام خوانندگان و دوستان اين وبلاگ به خاطر اين وقفه عذرخواهي مي كنم.

فيس بوك من | فرندفيد من توييتر من |   اشتراك ايميلي | كارت ويزيت من |  پروفيل من در گوگل

  1. فوریه 27, 2010 در 9:31 ق.ظ.

    مدت‌ها دنبال همچین چیزی بودم! به خصوص این مدلی که قسمتای زائد رو حذف می‌کنه. خیلی ممنون

  2. فوریه 27, 2010 در 6:18 ب.ظ.

    خوب، حالا به نظر شما نمیشه از همین امکان تو وبلاگ خودمون استفاده کنیم؟ یا با استفاده از همین امکان تو وبلاگ و زیر هر پست یه لینک نسخه چاپی بسازیم؟

  3. فوریه 27, 2010 در 6:18 ب.ظ.

    اگر کسی راهی به ذهنش میرسه بگه.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

