خانه > عمومي > پوست مي اندازيم!!!

پوست مي اندازيم!!!

دراين پست مي خواهم كمي با دوستان وبلاگ نويس وهمچنين خوانندگان و مشتركان آي تي بلاگ صحبتي كنم . صحبت در مورد گذشته ،‌حال و آينده آي تي بلاگ و اينكه چگونه آي تي بلاگ رو راه اندازي كردم و در آينده مي خواهم با آن چه كنم . صحبت در باره اينكه آيا آي تي بلاگ اصلاً مفيد بوده يا خير؟

اولين پست من در آي تي بلاگ بر مي گردد به دي ماه سال 84 زماني كه آي تي بلاگ را در بلاگفا راه اندازي كردم . نام اين وبلاگ را آي تي بلاگ گذاشتم چون به آي تي و نيز وبلاگ نويسي علاقه داشتم و دوست داشتم اين بلاگ محلي شود براي راهنمايي ها و كمك به وبلاگ نويسان و نيز محلي براي نوشتن در مورد آي تي . البته هنوز اون اوايل زياد توجيه نبودم و پست هايي كه نوشتم خيلي مضحكه و براي همين يادگاري نگه داشتم  تا يادم باشه چي بودم و قراره چي بشم. تا اينكه با راهنمايي خيلي از دوستان و كسب تجربه خط مشي اي براي وبلاگ تعيين كردم و با فراز و نشيب وبلاگ رو رسوندم به جايي كه بلاگفا ديگه براي اون قفس بود. بلاگفا ديگه من رو راضي نمي كرد وسرويس بهتري رو طلب مي كردم . حتي هاست و دامين خريدم تا مستقل شوم  و مووبيل تايپ رو تجربه كنم  اما خوب نشد  وبالاخره وردپرس دات كام رو برگزيدم. البته جو گير مهاجرت وردپرسي ها نشدم و آگاهانه اين انتخاب رو كردم و راضي بودم . در وردپرس هم به مشكلاتي خوردم و آي تي بلاگ مدتي در سكون قرار داشت مشكلاتي از قبيل ساخت خانه ، مسائل كاري ونيز ترم هاي دانشگاه كه هيچ وقتي را براي من نمي گذاشت به همه اينها اينترنت زغالي ديال آپ و مورد عنايت قرارگرفتن وردپرس در مخابرات را هم اضافه كنيد. بالاخره كمي بار مشكلات ومسئوليت كم شد و من كه همچنان دلتنگ وبلاگ نويسي بودم دوباره اين فرصت به من دست داد تا آي تي بلاگ را آپديت كنم . حتي براي تولد يكسالگي پسرم اسماعيل وبلاگي رو به اون هديه دادم تا آلبوم عكس و دفترچه خاطرات آنلايني براي او باشد و زماني كه توانست بنويسد مديريت اون رو به خودش واگذار كنم ( كه متاسفانه هنوز وقت نكردم آپديت كنم و به زودي اين كار را خواهم كرد ) . اين فراز ونشيبي بود از آي تي بلاگ از ابتدا تاكنون اما از اين به بعد چه ؟

مي خواستم ( وهنوز هم شايد مي خواهم ) وردپرس را روي هاست شخصي تجربه كنم و براي اين كار حتي شركتي كه ميخواستم هاست از آن خريداري كنم را مشخص، نام دامين مورد نظر را انتخاب و با چند تا از دوستان براي قالب وبلاگم مذاكراتي كردم  اما باز دچار ترديد هستم چون مي ترسم روزي بيايد و بنابر دلايلي خارج از عهده اينجانب ديگر آي تي بلاگي نباشد ( به هرحال دات كام شدن هم مشكلاتي دارد ) اين وسوسه مستقل شدن ومهاجرت دوباره به خاطر محدوديت هايي است كه وردپرس . كام داشت . هرچند با جستجو  راه كارهايي براي حل اين محدوديت ها يافتم و اين حسني بود براي من .

از اين به بعد چي خواهم كرد؟

با همه علاقه اي كه به مهاجرت به هاست شخصي دارم بنابر دلايلي ميخواهم در همين جا بمانم و احتمالا دامين مورد نظرم را خواهم خريد و خداروشكر پوسته مورد علاقه من (  inova  ) براي وردپرس . كام آماده شده و تنوعي در قالب وبلاگم بوجود آمد. اما در مورد پوست اندازي وبلاگ : خبر خوان آي تي را خواهم بست و در عوض آن گلچيني از پست هاي وبلاگ هاي آي تي را بصورت هفتگي در بلاگم قرار خواهم داد و شايد فكر ديگري كردم . سري هم بايد به سر و روي لينك هايم و تبادل لينكم بكشم چون خيلي از آن ها يا تعطيل شده اند ويا موضوعاتشان تغيير كرده هرچند به تبادل لينك اعتقاد زيادي ندارم اما بايد بعضي از لينك ها رو حذف كنم.

حالا كه مي خواهم بنويسم سعي خواهم كرد آي تي بلاگ را زود به زود آپديت كنم هرچند  كيفيت براي من بيشتر از كميت اهميت دارد . در مورد موضوعاتي كه مي نويسم در مورد آي تي ،‌وبلاگ نويسي ، وب 2.0 و اپن سورس خواهم نوشت هرچند در آينده شايد زمينه هاي بيشتري به روي من باز شود ودر مورد آن ها بنويسم.

توصيه هاي وبلاگ نويسانه :

البته من كوچك تر از اونم كه بخواهم نصيحت وتو صيه كنم اما برحسب تجربه در اين زمينه به وبلاگ نويسان عزيز پيشنهاد مي كنم همانقدر كه دوست دارند خوانندگان و ديگر بلاگرها در مورد پست هاي وي نظر دهند كامنت دهي در مورد ديگر بلاگرها را فراموش نكنيد . كامنت گذاري پلي است ارتباطي بين وبلاگ نويسان . در اين خصوص من خودم زياد اشتباه كردم مثلا در پستي در وبلاگ يك فتحي عزيز كامنتي گذاشتم و دوست عزيزم در جواب نوشت : من فكر نمي كردم شما هم خواننده يك فتحي باشيد . واقعا هم راست مي گفت از كجا بايد مي دونست من از خيلي وقت ها پيش خواننده وبلاگشون هستم؟ پس همانقدر كه به تبادل لينك اهميت مي دهيد به نظر به پست ها هم اهميت دهيد.  و ديگر اينكه زياد خودتون رو براي تبادل لينك هلاك نكنيد و لااقل با سايت ها ووبلاگ هاي هم سطح و هم موضوع تبادل لينك كنيد هرچند من خودم اعتقاد زيادي به تبادل لينك ندارم اما خوب به وبلاگ هايي كه خواننده آن هستم و يا آنها را دوست دارم لينك مي دهم و در مقابل دوستاني هم كه به من لينك داده اند متقابلاً لينك مي دهم .

در آخر خوشحال ميشوم از نظرات شما عزيزان استفاده كنم.

فيس بوك من | فرندفيد من توييتر من |   اشتراك ايميلي | كارت ويزيت من

Share

دسته‌ها:عمومي
  1. اوت 28, 2009 در 10:38 ق.ظ.

    وبلاگ خوبي داريد خوشم اومد
    فيدتون رو به گودرم اضافه كردم

    موفق باشي

  2. اوت 28, 2009 در 10:53 ق.ظ.

    سلام آقا رضا
    اول بابت پوسته جدید تبریک می گم
    من از اوایل وبلاگ نویسی تون در بلاگفا مطالبتان رو دنبال می کنم تا به امروز و واقعا خیلی از پست هاتون برای من به شخصه مفید بوده و شیوه نگارش مطالبتون در بلاگفا و اینجا برای من یه الگو به حساب میومد و میاد

    یه مطلب کوچولوی دیگه بگم که تعداد پست هایی که شما نوشتین این قدر زیاده که نمیشه شمردش اما این سری جدید که بعد از یه وقفه شروع کردین به نظرم یه جورایی کیفیت بعضی مطالبتان پایین تره، حالا این نظر من شاید که علت اصلیش بر میگرده به مختصر نویسی های معمول در وب جدید یا گستردگی در وبلاگ نویسی

    براتون آرزوی موفقیت می کنم

    • اوت 28, 2009 در 11:42 ق.ظ.

      @alireza
      ممنون دوست عزيز من هم شما رو از زمان بلاگفا مي شناسم شما هم از بلاگرهاي قديمي بلاگفا هستيد . درخصوص مطالب البته هركسي نظري داره اما من بيشتر مختصرنويسي مي كنم تا شاخ وبرگ دادن شايد اشتباه باشد اما خوب شيوه نگارش من اينگونه است
      ممنون

  3. علیرضا
    اوت 28, 2009 در 11:37 ق.ظ.

    7book.blogfa.com منتظر بازدید شما از وبلاگش است

  4. اوت 28, 2009 در 11:49 ق.ظ.

    پيام :
    وبلاگ خوبي داريد خوشم اومد
    فيدتون رو به گودرم اضافه كردم
    موفق باشي

    ممنون وب نويس عزيز

  5. کیا طاهری
    اوت 28, 2009 در 11:53 ق.ظ.

    خوشحالم که پیشرفت شما رو می بینم.
    در ضمن درخواست دارم برای ادامه وبلاگ نویسی، از کیبورد استاندارد فارسی استفاده کنید.
    من شخصا از حروف عربی در متون فارسی متنفرم.

    • اوت 28, 2009 در 12:01 ب.ظ.

      ممنون كيا جان در باره كيبورد بيشتر توضيح بديد

  6. اوت 28, 2009 در 12:30 ب.ظ.

    جالب بود هدفت و انشالله به هدفت… فقط يه چيزي البته اين يه نظره نه يه توهين يا يك موقع اهانت چون تو اين دنيا هر كسي يك سليقه اي داره… قالب بلاگ زياد قشنگ نيست همين فقط شرمنده كه اين حرف و زدم چون به دلم ننشست اين حرف و زدم… D: وايي چقد پروام… .
    موفق باشي… ..

    • اوت 28, 2009 در 12:49 ب.ظ.

      ممنون از نظرتون البته هر كسي سليقه اي داره من هم از قالب قبلي خسته شده بودم اينم تنوعيه البته ناگفته نمونه اين قالب يكي از بهترين وپرطرفدارترين قالب هاي وردپرس است

  7. اوت 28, 2009 در 2:44 ب.ظ.

    وبلاگ خوبی داری راستش خوشم اومد لینک کردم تو وبلاگم

    من چند تا مشکل داشتم یعنی نمیتونم حلش کنم به کمک نیاز دارم میدونم که میتونید کمکم کنید اگه واقعا بخواین مشکل اصلی من اینکه میخوام مطالب وبلاگم رو به اشتراک بگذارم مثل اشتراک به تویتر یا فیس بوک یا digg ولی بلد نیستم میخوام اینو اگه وقت دارید و مزاحم کارتون نمیشم بهم یاد بدین به صورت کامل بعدشم میرسیم به گامهای بعدی ممنون میشم فعلا

    • اوت 28, 2009 در 6:34 ب.ظ.

      @mojtaba
      مجتبي جان منظورتون قراردادن كد در زير هر پست وبلاگتونه تا به راحتي به اشتراك گذاشته بشه؟ اگر منظورتون اينه كدهاشون رو براتون آماده كنم

  8. اوت 28, 2009 در 6:57 ب.ظ.

    آقا ممنون
    یه جورایی منو هم بیدار کردی🙂
    منم تا حالا بارها وبلاگ درست کردم و شکست خوردم
    ایندفعه تصمیم گرفتم هر چقدر هم اشتباه کنم پای این وبلاگ وایسم تا خطش رو پیدا کنم
    البته موضوع کامنت هم جالب بود ، من مدتهاست وبلاگهای مختلف رو میخونم و کامنت نمیذارم
    از این به بعد باید بیشتر دقت کنم
    البته اکثرشون رو از توی گوگل ریدر میخونم و باید همونجا کامنت بذارم ، مگه اینکه بخوام کامنتها رو دنبال کنم
    راستی …
    میشه کاری کرد کامنتهای گوگل ریدر به خود وبلاگ منتقل بشه ؟؟؟؟

    موفق باشی

    • اوت 28, 2009 در 7:14 ب.ظ.

      ممنون از نظرتون براي پيگيري و مديريت كامنت هاتون از سايت cocoment استفاده كنيد

  9. اوت 28, 2009 در 6:59 ب.ظ.

    سلام رضا جان امیدوارم که خوب باشی دوباره هوس کردم که بنویسم:دی
    بهت تو بلاگ جدیدم لینک دادم خوشحال میشم که تبادل لینک کنیم ممنون

    • اوت 28, 2009 در 7:15 ب.ظ.

      حامد جان دوست عزيز دوباره از وردپرس پركشيدي رفتي بلاگفا؟
      براي خودت و مدادرنگي آرزوي موفقيت مي كنم

  10. اوت 28, 2009 در 7:27 ب.ظ.

    مرسی رضا جان بله دوباره مهاجرت فقطم یه دلیل داره که شاید اصلا مهم نیست ولی دوست دارم جایی که مینویسم قالبش مال خودم باشه که وردپرس.کام نمیزاشت قالب خودم رو بزارم همین منم برای شما و کوچولوت وخانوادت و آیتی بلاگ آرزوی موفقیت دارم

  11. اوت 28, 2009 در 7:29 ب.ظ.

    اونقدر حولم تو نوشتن که اشتباه نوشتم خوانواده

  12. اوت 29, 2009 در 6:28 ق.ظ.

    عرض ادب رضا جان و درود
    قالبتون از محصولات خیلی خوب گروه نئوایز است و به نظرم خیلی قالب خوبی برای وردپرس.کام است. شدیدا مورد پسند من است پس باید بهتون تبریک بگویم🙂

    در مورد این که دوست دارید روی هاست شخصی بنویسید شاید کمکی از دست من برآمد. یک روز انشالله فرصت شد مفصل درباره‌اش حرف می‌زنیم:)

    در مورد تبادل لینک یک مطلب نوشتم که احتمالا خواندید. همین قضیه هلاک کردنی است که شما گفتید. یادم باشد حتما یک مطلب هم درباره همین وبلاگهای هم سطح و غیر هم سطح بنویسم و از تجربیاتتون استفاده کنم.

    در مورد آن کامنت هم واقعا خوشحال کننده بود که وبلاگم را می‌‌خوانید. تازه من موقعی که آن کامنت را گذاشتم بلاگرولتون رو هم چک کردم دیدم اسم وبلاگم نیست. شرمندگی من رو بپذیرید. انشالله بیشتر از حضورت استفاده کنم عزیز
    ببخشید طولانی شد کمی🙂

    • اوت 29, 2009 در 2:37 ب.ظ.

      يك فتحي عزيز از اين كه تو بلاگم كامنت گذاشتيد ممنون
      1- درمورد هاست خوب شما بهتر مي دونيد به شركت هاي ايراني زياد اعتبار نيست امروز هستند فردا نه تازه خريد هاست از بلوهاست و امثال هم كه خودتون بيشتر درجريانيد تبعات زيادي د اره كه گويي قرار بود گريبان يك فتحي رو هم بگيره
      2- مطلب تبادل لينكتون رو خونده بودم و البته همونطور كه گفتم زياد اعتقادي به تبادل لينك ندارم شايد تنها مزيت تبادل لينك ايجاد زنجيره اي از وبلاگ ها وسايت هايي كه در يك زمينه فعاليت مي كنند مي باشد
      3- در خصوص كامنت هم من كوتاهي كردم اما از اين پس رويه را تغيير خواهم داد
      4- در مورد لينك شما هم حواس پرتي من رو ببخشيد اما الان ديگه لينك شما اضافه شده است
      5- موفق باشيد

  13. علی
    اوت 29, 2009 در 10:17 ق.ظ.

    سلام خدمت شما آقای محمدی
    ممنون که به وبلاگ من سر زدید (http://delicious.bloghaa.com)
    در مورد سوالی که کردید فکر نمی کنم در ورد پرس دات کام بشه این کار را کرد
    ولی در هر حال اگر شما دوست داشته باشید من میتونم کد های اون رو براتون بفرستم تا خودتون امتحان کنین!
    موفق باشید

    • اوت 29, 2009 در 2:19 ب.ظ.

      ممنون علي جان كدها رو تو انجمن بلاگها ديدم دستتون درد نكنه تو وردپرس امكانش نيست اما دارم دنبال يك راه حل مي گردم

  14. اوت 29, 2009 در 10:55 ق.ظ.

    سلام
    تبریک می گم بابت پوسته ی جدیدتون
    از بابت توصیه ای که داشتید بسیار ممنونم ، ما کوچکتر ها در عرصه وبلاگ نویسی برای رشد کردن به پند و اندرزهای شما بزرگان نیازمندیم .
    امیدوارم لینک من از بخش پیوندهای شما حذف نشه

    • اوت 29, 2009 در 1:26 ب.ظ.

      @مهيب
      دوست عزيز ممنون از نظرتون اولا لينكتون حذف نمي شه دوما تكيه بر جاي بزرگان نتوان زد به گزاف … بنده كوچكتر همه هستم

  15. کیا طاهری
    اوت 30, 2009 در 9:14 ب.ظ.

    خواهش می کنم آقا رضا.
    در مورد کیبور باید بگم که برای وبلاگ نویسی به زبان فارسی استفاده از کیبورد استاندارد فارسی خیلی زیبا تر هست. مثلا شما از حرف ي به جای ی استفاده می کنی. اون کاراکتر مربوط به زبان عربی‌ه.
    اگر از لینوکس توزیع اوبونتو استفاده کنی خود به خود کیبوردت استاندارد فارسی میشه.
    ولی اگر استفاده از ویندوز رو ترجیح میدی باید استاندارد کیبورد فارسی رو روش نصب کنید.
    برای این کار به صفحه زیر برو. موفق باشی.
    http://fa.farsiweb.ir/fawiki/Standard_Font_and_Keyboard

  16. سپتامبر 2, 2009 در 7:20 ب.ظ.

    لینک شدید
    takmahfel.com

  17. علی
    سپتامبر 12, 2009 در 5:48 ب.ظ.

    سلام
    چندین بار خواسته ام تا از این پوسته زیبا بر روی وردپرس.کام استفاده کنم؛ اما متاسفانه تیترهای مطلب قبلی را که در آن ها «ی» پیوسته وجود دارد به صورت «ی» جدا در می آورد؛ چه کار می توانم بکنم؟

    • سپتامبر 13, 2009 در 4:46 ب.ظ.

      سلام
      چندین بار خواسته ام تا از این پوسته زیبا بر روی وردپرس.کام استفاده کنم؛ اما متاسفانه تیترهای مطلب قبلی را که در آن ها “ی” پیوسته وجود دارد به صورت “ی” جدا در می آورد؛ چه کار می توانم بکنم؟

      دوست عزيز اين پوسته ايراداتش تصحيح شده و ميتوانيد از اون استفاده كنيد براي حل مشكل فونت بهتره از فونت تاهوما استفاده كنيد

  18. سپتامبر 13, 2009 در 11:34 ق.ظ.

    با حرفت موافقم.
    کامنت واسه یه وبلاگ مثل تماشاگر واسه مسابقه فوتباله.
    من تو کار خلقی که از کامنتهایی که براشون گذاشته می شه لذت می برن ولی حاضر نیستند این لذت رو به بقیه بدن موندم.

    لینک شدید

  19. نوامبر 3, 2009 در 11:33 ق.ظ.

    سلام به همگی.

    راستش من خیلی اتفاقی با وب قشنگت آشنا شدم ( همین امروز )

    اما خب با وجود مشغله فراوان مدتی از وقتمو به خودش اختصاص داد.

    امیدوارم همیشه موفق باشید.

    راستی از اون قسمتی که گفتی بیشتر به کیفیت اهمیت میدی تا کمیت خیلی خوشم اومد و خودم من نیز در همین راستا کار میکنم.

    منتظر نظرت در مورد وبم هستم.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

