راهنماي وبلاگ نويسي با Deepest Sender

يكي از مشكلات وبلاگ نويسان يافتن اديتوري براي نوشتن مطالب خود و همخوان نمودن فونت و استايل آن ها در اديتور و وبلاگ است ( ويزي ويگ ) ، براي اين كار هر وبلاگ نويس از اديتور خاصي استفاده مي كند و بيشتر وبلاگ نويسان از Word استفاده مي كنند و پس از نگارش مطلب وآنلاين شدن و لوگين شدن در وبلاگ خود مطلب خود را با ك كپي پيست به وبلاگ انتقال مي دهند و صد البته چندين سيستم وبرنامه جهت پست مطالب و اديت آنها به وبلاگ هست بدون نياز به رفتن به سايت سرويس دهنده وبلاگ ( بيشتر سرويس دهندگان وبلاگ خارجي ) وجود دارد كه نصب وراه اندازي آن هم نياز به فضايي در هارد دارد.

اما Deepest Sender اين مشكل را مرتفع ساخته و شما بدون هيچ گونه زحمتي قادر به ارسال مطالب به وبلاگ خود هستيد و ديگر لازم نيست نگران به هم ريختگي مطالب وفونتها در وبلاگ خود باشيد.

اما Deepest Sender چيست و چگونه كار مي كند؟

Deepest Sender يك افزونه براي مرورگر فايرفاكس است كه وبلاگ نويسان livejournal ، Blogger ، MSN Spaces و wordpress را قادر مي سازد بدون رفتن به وبلاگ خود مطلب نوشته وارسال نمايند.

براي شروع از كجا بايد شروع كرد ؟

براي شروع از اينجا شروع كنيد ، يعني به اين آدرس رفته و اين اكستنشن را دانلود و نصب كنيد .

پس از نصب افزونه از 4راه مي توانيد به Deepest Sender دسترسي داشته باشيد:

اول : در نوار منوي مرورگر با كليك بر روي Tools و Deepest Sender

دوم : با فشردن دكمه هاي Ctrl + \

سوم : در نوار منوي مرورگر با كليك بر روي گزينه View وسپس Sidebar و تيك زدن مقابل گزينه Deep Sender

چهارم : با راست كليك در نوار منو و انتخاب گزينه Customize و باز شدن صفحه Customize Toolbar و كشيدن ورها كردن آيكون Deepest Sender به Navigation Bar

خوب پس از اين مرحله مي بايست وبلاگ خود را براي Deepest Sender تعريف كنيد ، براي اين كار به روش زير عمل كنيد : با يكي از روشهاي بالا Deepest Sender راباز كنيد.

پس از آمدن صفحه Deepest Sender ، و انتخاب New Account سيستم وبلاگ نويسي خود را انتخاب كرده و سپس آدرس وبلاگ و نام كاربري و رمز عبور را وارد ونامي براي اين اكانت خود انتخاب نماييد.

از اين پس با كليك برروي نام اكانت خود مي توانيد وارد محيط اديتور ديپست سندر شويد .

براي نوشتن در Deepest Sender به روش زير عمل كنيد :

براي نوشتن در حالت آفلاين كنار گزينه Offline Mode تيك بزنيد وبا وارد شدن به اكانتي كه ساختيد مطلب خود را بنويسيد . محيط اديتور Deepest Sender تمام نياز شما را براي نوشتن برطرف خواهد كرد ، در اين محيط قادريد به مطالب لينك دهيد ، تصوير اضافه كنيد و نيز مطالبي را كه نوشته ايد بصورت پيش نمايش ببينيد.

پس از نوشتن پست خود آن را در دايركتوري دلخواه خود ذخيره نماييد.

ارسال پست به وبلاگ :

براي ارسال مطالبي كه نوشته ايد به وبلاگ خود پس از آنلاين شدن و رفتن به اكانت خود در Deepest Sender در منوي File گزينه Open را كليك و مطلب خود را باز نماييد سپس دسته بندي آن را مشخص كرده و برروي گزينه Post كليك كنيد چند ثانيه منتظر باشيد و حال مطلب خود را در وبلاگ مشاهده نماييد.

چند نكته :

1- چنانچه مي خواهيد مطلبتان در چندين دسته قرار گيرد در قسمت Category گزينه Multyple را انتخاب تا تمام دسته بندي هايتان را نشان دهد و شما كافيست كنار دسته بندي هاي دلخواه تيك بزنيد و سپس مطلب را پست كنيد

2- شما با اين افزونه قادريد مطالب قبلي خود در وبلاگتان را هم ويرايش كنيد ، براي اينكار در منوي File گزينه Post History را انتخاب تا مطالب قبلي به نمايش در آيد وبا انتخاب مطلب مورد نظر و كليك برروي گزينه Edit آن مطلب را در اديتور باز كرده و ويرايش كنيد.

3- چنانچه مي خواهيد مطلب پست شده در وبلاگ به نمايش در نيايد كنار گزينه Draft تيك بزنيد.

آدرس سايت و اطلاعات بيشتر : http://deepestsender.mozdev.org

آدرس دريافت افزونه : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1811

اميدوارم از اين مطلب استفاده كافي ببريد من خودم چند وقتي كه از اين اديتور استفاده مي كنم بطور كامل وابستگي خود را از ورد افيس قطع كردم و نوشتن با آن بسيار آسان و لذت بخش است وديگر مشكلي از بابت فونت ها در وبلاگ خود نخواهيد داشت.

پي نوشت :

شهادت امام موسي كاظم ، هفتمين امام شيعيان ، برهمگان تسليت باد.

به تازگي دوست خوبم حامد خانكي به وردپرس اومده و پلاسفا رو در وردپرس دات كام راه اندازي كرده لطفا از پلاسفا ديدن كرده و از مطالب مفيدش استفاده لازم راببريد

  1. اوت 9, 2007 در 12:47 ب.ظ.

    کار کرد !!!
    دستت درد نکنه . برای من که با WLW نمی تونم کار کنم ، خیلی لازم بود .

  2. محمدرضا
    اوت 9, 2007 در 2:48 ب.ظ.

    سلام عرض میکنم آقا رضا؛

    افزونه واقعا به درد بخوری هست، نصب‌ش کردم.

    اما یک مشکل با فارسی داره، اینکه rtl نیست و درست نمیشه باهاش کار کرد، اگه میشه در رابطه با این موضوع بنده را رهنمایی کنید.

    موفق باشید.

  3. ferdos
    اوت 10, 2007 در 3:57 ق.ظ.

    سلام
    من به تازگی به جمع وردپرسی ها اضافه شدم اما کلی مشکل دارم!
    فونتها در وبلاگ من tahoma نیست و در کارکردن با این سرویس کمی مشکل دارم!
    من قادر به تغییر قالب وبلاگم، بجز قالبهای موجود در سایت، نیستم!
    لطف کن و بهم کمک کن تا بتونم اینو راه بندازم!
    اصلا خودت چجوری شروع کردی؟
    قالب من نوشته ها رو از چپ به راست تنظیم میکنه!
    همچنین فونت کلی و اصلی وبلاگ arial است!

    لطفا به وبلاگ من :
    http://www.ferdos.wordpress.com
    بیا و خودت یه نگاهی بنداز و بهم کمک کن!

  4. اوت 11, 2007 در 12:54 ب.ظ.

    سلام خسته نباشيد!
    عيدتون مبارك. آقاي محمدي شما دعوتنامه پارس اسپيس داريد.
    اگر داريد لطف كنيد يه دعوتنامه براي من بفرستيد. چون مي‌دونم هر چيزي كه افراد در اينترنت خواسته‌اي در زمينه‌ي وبلاگ نويسي و معرفي ابزار هاي مختلف وب نياز دارند را در اختيار كاربران قرار مي‌دهيد ازتون درخواست كردم.
    اگه داشتيد براي من بفرستيد.
    من هر روز از وبلاگ شما چه در بلاگفا و چه در وردپرس استفاده مي‌كنم. اميدوارم هميشه موفق باشيد.
    يا علي.

  5. plusfa
    اوت 11, 2007 در 6:43 ب.ظ.

    ممنون رضاجان که لطف کرده و اطلاع رسانی کردی
    با تشکر فراوان

  6. اوت 12, 2007 در 12:04 ب.ظ.

    همیشه چیزای جدید تو آستینت داری .
    جامعه ی وبلاگ نویس باید ممنونت باشه .

  7. اوت 13, 2007 در 8:23 ق.ظ.

    salam doost aziz shoma be weblog man sar zadid ama link man ra dar ghesmat blogrolling khod gharar nadadid in yaani weblog man hanooz estehghagh boodan ra nadarad yai chiz digari ast

  8. soboone
    اوت 30, 2007 در 4:57 ب.ظ.

    سلام سر بزنید لطفاً

  9. سپتامبر 18, 2007 در 10:06 ق.ظ.

    سلام
    من همین کاری که شما گفتید رو انجام دادم
    اما وصل نشد
    ارور میده که
    type error:node has no properties
    با ScripFire هم ارور میده
    با نرم افزار مایکروسافت هم ارور میده
    این چشه
    مشکل از سایت هست ؟

  10. دسامبر 16, 2007 در 5:08 ب.ظ.

    سلام من موقع لوگین شدن مشکل دارم و ارور میده.
    واقعا به این نرم افزار احتیاج دارم اگه می تونید کمکم کنید بهم بگین.
    چرا ارور میده؟

  11. حامد
    سپتامبر 3, 2008 در 4:21 ب.ظ.

    salam dooste ghadimi va khoobe man mamnoonanm in +fa mano vel nemikone 2bare bargashtam

  12. سپتامبر 11, 2009 در 6:49 ق.ظ.

    سلام من يه وبلاگ نويس تازه كارم.
    لطفا بگيد چطوري ميشه وبلاگمو پيشرفته تر كنم

    • سپتامبر 13, 2009 در 4:48 ب.ظ.

      سلام من يه وبلاگ نويس تازه كارم.
      لطفا بگيد چطوري ميشه وبلاگمو پيشرفته تر كنم

      منظور از پيشرفته تر يعني چي؟ براي پربارترشدن يك وبلاگ هيچ چيزي بهتر از مطلب خوب نيست

  1. اوت 12, 2007 در 6:26 ب.ظ.
  2. سپتامبر 30, 2007 در 8:57 ق.ظ.
  3. اکتبر 8, 2007 در 2:17 ب.ظ.

پاسخی بگذارید

