خانه > فاير فاكس, معرفي سايت ها و وبلاگ ها > فاير فاكس و سياره هاي فارسي

فاير فاكس و سياره هاي فارسي

مرورگر اپن سورس و قدرتمند فاير فاكس ( روباه آتشين ) كه رقيبي براي اينترنت اكسپلورر محسوب مي شود با توجه به ويژگي ها و مزايايي كه دارد منجمله رايگان بودن ، امن بودن ، برخورداري از افزونه ها براي آساني كار واپن سورس بودن در نزد كاربران اينترنت به خصوص وبگردان و حرفه ايها از محبوبيت زيادي برخوردار است و اين محبوبيت باعث بوجود آمدن سايت هايي براي معرفي ، ارتقا ، اموزش و معرفي افزونه ها و… شده است كه هر سايت به نحوي سعي در جذب بيشتر كاربران و نيز كمك به استفاده كنندگان از اين مرورگر دارند.firefox

در اين بين ايرانيان وفارسي زبانان هم بي كار ننشسته اند و براي سهولت كار با فايرفاكس و كمك به كاربران جهت رفع مشكلات ويافتن جواب سوالات خود سايت هايي بوجود آورده اند كه البته شايان ذكر است در اين راه وبلاگ نويسان بويژه وبلاگ نويسان آي تي در اين راه پيش قدم اند كه به معرفي تعدادي از اين سايت ها مي پردازم:

Addons.ir : اين سايت به معرفي لفزونه ها واكستنشن هاي پر كاربرد فاير فاكس مي پردازد. در اين سايت محبوب ترين و پركاربردترين اكستنشن ها به همراه توضيحات فارسي را خواهيد يافت.

آدرس سايت : http://addons.ir

خانه فايرفاكس ايرانيان : اين سايت هم با موضوع فاير فاكس ايجاد شده ودر آن مي توانيد پوسته ها ( تم ) ، افزونه ها ( اكستنشن ) به همراه اخبار مربوط به فاير فاكس را مطالعه نماييد.

آدرس سايت : http://persianfirefox.com

سياره فاير فاكس : اين سايت در اصل يك خبر خوان است كه به كمك تامبلر راه اندازي شده و از خروجي وبلاگ هايي كه در باره فاير فاكس مي نويسند استفاده مي كند و موسسان آن سه تن از وبلاگ نويسان خوب آي تي ( عصرونهروي خط اي تي و آي تي كليك ) هستند .

ادرس خبر خوان : http://firefoxplanet.ir

دو سايت اولي ودومي به نظر كم كار مي آيند كه اين مي طلبد چندين نويسنده بطور داوطلب در آنها كار كنند تا به مقصود برسند اما سياره فاير فاكس يك ايده جالب وحركتي خوب در زمينه فاير فاكس است و ايجاد كنندگان آن به نحو شايسته هم از امكانات Tumblr استفاده بهينه كرده اند و هم منابع خود را بسط داده و در واقع نويسندگان آن وبلاگ نويسان آي تي و ديگر بلاگرهايي هستند كه در باره فاير فاكس مطلب مي نويسند و مي توان گفت سياره فايرفاكس يك وبلاگ جمعي است كه نويسندگان آن مطالب خودشان در مورد اين موضوع را ( فاير فاكس ) در اينجا به اشتراك گذاشته اند.

در پايان جا دارد از اين سه دوست عزيز براي اين چنين حركتي تشكر كرد و از وبلاگ نويسان در خواست كرد براي پر بار تر شدن اين سايت مشاركت نمايند.

  1. ژوئیه 14, 2007 در 8:57 ب.ظ.

    سلام،خوبید منم مثله شما از بلاگرهای قدیمیه آی تی هستم قبلا توی بلاگفا مجله کامپیوتر رو داشتم و حالا در وردپرس آی تی نوشت رو دارم در ضمن برنامه نویس و مدیر شبک هم هستم اما مدیر شبکه ای که در این پست کار نمی کنه فقط تخصصشو دارم و خیلی دوست داشتم همیشه با حرفه ای هائی مثل شما همکار باشم و حالا در وردپرس این امکان به وجد اومده امید وارم همکارای خوبی برای هم باشیم در ضمن من از روزهای اول آی یت بلاگ در بلاگفا با شما بودم!اما هیچ وقت نظر ندادم این اولیشه!

  2. Kia Taheri
    ژوئیه 15, 2007 در 8:50 ب.ظ.

    سلام امیدوارم حالت خوب باشه. من رو به جا آوردی ؟
    راستی من هم وردپرسی شدم ! باید به من کمک کنی !

    به بلاگ من در وردپرس سر بزن.

  1. ژوئیه 14, 2007 در 9:39 ب.ظ.
  2. اکتبر 25, 2007 در 7:39 ق.ظ.
  3. نوامبر 21, 2007 در 8:52 ق.ظ.

پاسخی بگذارید

